Op 1 januari 2024 is de nieuwe Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP) gestart. U kunt bij GIP terecht als u er samen met SPMS niet uitkomt. De Ombudsman Pensioenen is sinds 1 januari onderdeel van GIP.
Wij doen ons best om uw klacht op een goede manier op te lossen. Maar het kan zijn dat u toch ontevreden bent met onze reactie op uw klacht.
Mogelijk kunt u dan een geschil bij GIP indienen. GIP is onafhankelijk. De organisatie bemiddelt en oordeelt bij geschillen tussen pensioenfondsen en hun deelnemers. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
U kunt alleen bij GIP terecht als u eerst de volledige interne klachtenprocedure van SPMS heeft doorlopen. Verder moet uw geschil gaan over de toepassing of uitvoering van het pensioenreglement.
Als u een geschil bij GIP neerlegt, kijkt GIP of zij uw geschil in behandeling kan nemen. U vindt meer informatie op de website van Geschilleninstantie Pensioenfondsen (GIP).
Neem danĀ contact met ons op. Wij helpen u graag.