Klantonderzoek van SPMS

Wij willen graag weten wat u van onze dienstverlening vindt en hoe u denkt over pensioen in het algemeen. Daarom voeren wij regelmatig onderzoeken uit. Onze onderzoeken zijn meestal in de vorm van een online vragenlijst. Soms nodigen we u uit voor een telefoongesprek. En soms vragen we u om bij ons langs te komen en uw mening te geven. Denkt u met ons mee?

  • Onderzoek naar klanttevredenheid. Wat vindt u van de dienstverlening van SPMS? Wat doen we goed en wat kunnen we beter doen? Met uw antwoorden kunnen we onze dienstverlening in de breedste zin verbeteren.
  • Onderzoek naar klantcontact. Heeft u onlangs contact met ons opgenomen? Dan kan het zijn dat we u vragen of u tevreden bent over het gesprek en of u goed bent geholpen.
  • Onderzoek naar onze communicatie. We leggen regelmatig communicatiemiddelen voor aan leden van het klantenpanel. Wat vinden zij van een brief, webpagina of nieuw idee?
  • Onderzoek naar beleggingsvoorkeuren. Wat vindt u belangrijk als het gaat om het beleggen van uw pensioen? Met uw antwoorden kunnen we onze beleggingen beter laten aansluiten op uw wensen.

Onafhankelijke onderzoeksbureaus

De onderzoeken worden door SPMS zelf of in opdracht van SPMS uitgevoerd. We werken nauw samen met een aantal onderzoeksbureaus. Deze onderzoeksbureaus zijn betrouwbare partners die zorgvuldig door ons zijn geselecteerd:

  • Motivaction
  • MWM2
  • Viamet
  • IPSOS
  • Etil
  • Blauw

Welke gegevens krijgen deze bureaus van ons?

Om de onderzoeken goed te kunnen analyseren, delen we gegevens met de onderzoeksbureaus waarmee we samenwerken. Welke gegevens we delen, hangt af van het onderzoek. Soms is het bijvoorbeeld relevant om te weten wat uw leeftijd is en soms niet. Deze gegevens kunnen we met onderzoeksbureaus delen:

  • Uw klantnummer van SPMS
  • Uw leeftijd
  • Uw geslacht
  • Uw naam
  • Of u pensioen opbouwt bij SPMS, pensioen van ons krijgt of in het verleden pensioen bij ons heeft opgebouwd.

De onderzoeksbureaus verwijderen deze gegevens weer nadat ze de resultaten aan ons hebben gestuurd.

Wanneer wij het onderzoek zelf uitvoeren, sturen we u een e-mail vanaf onderzoek@spms.eu. De onderzoeksbureaus waarmee we samenwerken sturen u een e-mail vanaf deze e-mailadressen:

  • MWM2: noreply@mail.crowdtech.com
  • Viamet: onderzoek@viamet.nl
  • Etil: helpdesk@etil.nl
  • Blauw: onderzoekspms@blauwsurvey.com

  • Klantenpanel: Voor de meeste onderzoeken of enquêtes nodigen we de leden van het SPMS klantenpanel uit. U kunt zich daarvoor via MijnSPMS aanmelden. U krijgt dan een paar keer per jaar een uitnodiging per e-mail.
  • Klanttevredenheid: Voor onderzoeken naar onze dienstverlening en klanttevredenheid nodigen we ook deelnemers uit die niet in het SPMS klantenpanel zitten. We sturen u deze onderzoeken per e-mail.
  • Website: Op onze website verschijnt regelmaktig een pop-up met de vraag om uw mening te geven.

U kunt uiteraard per onderzoek beslissien of u wel of niet meedoet.

Bent u lid van het SPMS klantenpanel? Dan kunt u zich in MijnSPMS afmelden voor het klantenpanel.

Soms willen we uw antwoorden op persoonsniveau opslaan in onze database. Zodat we diepgaande analyses kunnen uitvoeren om onze communicatie en dienstverlening te verbeteren. We vragen u altijd om toestemming om uw gegevens op te slaan in onze deelnemersdatabase. Als u hiervoor geen toestemming geeft, dan slaan we uw gegevens niet op. We verwerken uw antwoorden dan anoniem.

We gaan zorgvuldig met uw gegevens om. Hoe we met uw gegevens omgaan, leest u in onze privacyverklaring.

Wij vinden het belangrijk om te weten wat onze klanten van ons vinden. Maar nog belangrijker is dat wij de signalen van onze klanten gebruiken om onze dienstverlening te verbeteren. Medewerkers van SPMS bespreken de onderzoeksresultaten met elkaar en vertalen ze naar actiepunten.